Амета - охладени и замразени пилешки продукти Лудогорско пиле
Затворен цикъл на производство
 
Ameta
Здраве и храна

Да бъдем здрави и във форма с бяло пилешко и пуешко месо за всякакви възрасти
Здравословното и балансирано хранене трябва да включва поне 15% протеини, с всекидневна нужда от около 0.8-1 грама за всеки килограм телесна маса. Известно е, че най-богатата на протеини храна е месото, но не само червеното като телешко и свинско, но също и птиче месо от пилета и пуйки. Трябва да се отбележи, че червеното месо няма по-висока хранителна стойност от птичето месо. Всъщност, неотдавна проучванията показаха, че и двата вида месо са с много сходни хранителни стойности, като обаче бялото месо има много по-ниско съдържание на мазнини от червеното месо. Затова пилешкото и пуешкото се препоръчват при всякакъв вид диети.

Пилешко  и пуешко за всички възрасти
Пилешките и пуешките бутчета са сред най-апетитните, леки и хранителни месни разфасовки. Те отговарят на идеалните хранителни потребности при израстването на тийнейджърите само с няколко калории (грубо 110 калории на 100 гр), ниско ниво на холестерин (по-малко от 90 мг) и добро съдържание на протеини (около18 г). Пуешки гърди могат да се дават още от осмия или деветия месец : сварени или на пюре те имат отлични хранителни свойства за едно дете. При диетите за отслабване от друга страна, се препоръчват пилешки гърди (само 0.8 гр мазнини и 60 мг холестерин на 100 гр). Освен това, пилешкото и пуешкото са богати на следните минерали - мед, желязо, калций, магнезий, натрий и калий /в намаляващ ред /. Пуешкото,  или по-точно бутчетата, съдържат толкова желязо, почти колкото и телешкото. Има и още един аргумент в полза на това месо, който не трябва да се пренебрегва: отличната пропорция между наситени и ненаситени киселини, а това гарантира балансирания прием на различни липиди в ежедневното хрнене.

ХОЛЕСТЕРИН
Отрицателните ефекти, причинени от холестерина, са тясно свързани с неговото наситено мастно съдържание. Птичето месо има ниско съдържание на холестерин и наситени мазнини- ето защо то е включено сред видовете храна, която трябва да се яде по-често, за да се намали количеството холестерин в кръвта.

Съдържание на холестерин в различни видове месо (мг/100 гр продукт за ядене)
Пуешки гърди 50
Пилешки гърди 60
Свинско (без видимата мазнина) 70
Говеждо (без видимата мазнина) 75
Телешко (без видимата мазнина) 75
Агнешко (без видимата мазнина) 75
Съдържание на наситени мастни киселини
(мг/100 гр продукт за ядене)
Пилешки гърди 0.25
Пуешки гърди 0.38
Телешко филе 1.14
Бут свински (лек) 1.13
Говеждо (заден бут) 1.14
Свински бут (тежък) 1.72

 

МАЗНИНИ
В пилешкото и пуешкото месо се съдържат много ограничено количество мазнини. Според експертите по храненето, отношението между наситените и ненаситените мазнини трябва да е възможно най-близо до 1, както е в случаите с тези два вида месо.
Източник: Национален институт за хранене

Колко мазнини? Сравняване на видовете храна
Вид храна (100 гр) Мазнини
Пилешко яйце 8.7
Зехтин 100.0
Маргарин 84.0
Неготвена шунка 12.9
Сурови пилешки гърди 0.8
Сурови пуешки гърди 1.2
Телешко (печено или руло) 6.1
Свинско (рибица) 7.7
Ненаситени / наситени мастни киселини (отношение на мазнини)
Пилешки гърди 0.92
Пуешки гърди 0.89
Телешко, филе 0.10
Бут свински (лек) 1.11
Говеждо (заден бут) 0.60
Свински бут (тежък) 0.50

ПРОТЕИНИ
Не е вярно, че птичето месо е по-малко хранително от останалите видове месо. Факт е, че пилешкото и пуешкото имат високо съдържание на протеини. Освен това бялото месо е богато на крайно необходимите аминокиселини, включително лизин и хистидин - един важен компонент, особено при храненето на деца и тийнейджъри.

Съдържание на протеини при различните видове месо (гр/100 гр продукт)
Женски пуешки гърди 24.2
Мъжки пуешки гърди 23.7
Пилешки гърди 23.3
Телешко, печено говеждо или руло 21.5
Свинска пържола 21.3
Агнешко 20.8
Телешко 20.7
Съдържание на и хистидин при различните видове месо
(гр/100 гр продукт)
  Лизин мг Хистидин мг
Пуешки гърди 2254 922
Пилешки гърди 2246 937
Свинска рибица 1737 647
Телешко и говеждо 1691 587
Агнешко и овчо 1622 542

МИНЕРАЛИ
Птичето месо съдържа значително количество цинк и желязо - важни минерали за човешкия организъм. При пуешките бутчета съдържанието на желязо е почти толкова, колкото при говеждото, и много повече, отколкото при останалите видове месо. Освен това, наличието на значително количество калий и малко количество натрий правят птичето месо идеално за хранене при хора с високо кръвно налягане.

 

Съдържание на минерали при пилешкото и пуешкото (гр/100 гр продукт)
  Цинк Желязо Натрий Калий
Цяло пиле с кожа (сурово) 1.08 0.6 62 300
Цяло пиле с кожа (готвено) 1.86 1.1 93 366
Цяло пиле без кожа (сурово) 1.26 0.7 70 307
Цяло пиле без кожа (готвено) 2.05 1.1 90 366
Пилешки гърди (сурови) 0.67 0.4 33 370
Пилешки гърди (готвени) 0.98 0.6 46 497
Пилешки бедра без кожа (сурови) 1.90 1.0 86 355
Пилешки бедра без кожа (готвени) 3.09 1.4 128 406
Пилешки плешки с кожа (сурови) 1.45      
Пилешки плешки с кожа (готвени) 2.40 1.4 100 392
Пилешки плешки без кожа (сурови) 1.69 0.8 67 323
Пилешки плешки без кожа (готвени) 2.60 1.4 112 488
Пуешки гърди (сурови) 1.10 0.9 52 382
Пуешки гърди (готвени) 1.30 1.4 68 457

Всички разфасовани парчета са готвени във фурна без мазнини.

ВИТАМИНИ
Птичето месо е добър източник на витамини от В групата, като се има предвид, че със 100 гр от него е възможно да се покрият от 10% до 20% от дневната нужда на витамини В1 и В2. Освен това птичето месо съдържа витамин РР (ниацин): 200 гр пилешко са достатъчни за дневните нужди на един възрастен човек.

 

Съдържание на витамини при различните видове месо (гр/100 гр продукт)
  B1 B2 РР (ниацин)
Кокошка 0.30 0.10 4.0
Цяло пиле с кожа (сурово) 0.08 0.14 5.0
Цяло пиле без кожа (сурово) 0.10 0.15 5.8
Печено пиле с кожа 0.05 0.39 4.3
Печено пиле без кожа 0.08 0.19 8.2
Пилешки гърди (сурови) 0.10 0.20 8.3
Пилешки гърди (готвени) 0.20 0.20 11.6
Пуешки гърди (сурови) 0.10 0.20 6.7
Пуешки гърди (готвени) 0.10 0.20 10.8
Телешко 0.15 0.26 6.3
Говеждо 0.10 0.12 4.2